tiistai 6. tammikuuta 2009

Täällä jälleen!

Hyvää uutta vuotta kaikille vielä kerran!

Nyt on sitten Suomen kaffit hetkeksi ryystetty. Joululoma oli ihana, ja huippua oli, että lumi- ja pakkastilaus toimitettiin just jouluksi perille. Joku on tilannut saman paketin myös tänne Varsovaan, ja täälläkin pakkanen huitelee -15 asteen tietämillä. Muuten aivan ok, mutta mun huoneen ikkuna ja parvekkeen ovi falskaa aika railakkaasti, vaikka viritinkin filtinkauhtanan ja tyynyjä esteeksi. Nyt suoritan lämpötilamittauksia ja toivon saavani apua tilanteeseen respasta. Apu olisi erityisen kivaa siksi, että olen itse kuumeessa. Onneksi peittoni on hyvin paksu ja lämpöinen, joten en joudu palelemaan koko aikaa. :)

Toivon kovasti, että en sairastele kovin pitkään. Olisi kiva nähdä taas opiskelijat ja tietenkin päästä töihin – varsinkin, kun meillä on tentit parin viikon päästä ja vielä jotain pitäisi ehtiä opiskella ennen sitä. Mutta jos olen vielä huomenna kipeä, ei auta kuin mennä lääkäriin. Se vois toki olla ihan mielenkiintoinen kokemus... Naurattaa jo valmiiksi, että ”minä olen sairas” näin naisen sanomana on puolaksi ”jestem chora”, ja ch lausutaan hoona... No joo, hekoheko. :) Parin viikon päästä on myös puolan tentti. En tiedä naurattaako silloin enää, vaikka kyllä opettaja kovasti valoi meihin uskoa, että kyllä te siitä pääsette läpi. Joo-o, niin mäkin aina sanon mun opiskelijoille, vaikkei se valitettavasti aina ihan niin menekään. Sanon myös aina opiskelijoille, että muistakaa opiskella lomalla. Mutta en tietenkään itse tehnyt mitään ja olin aivan pihalla eilisellä tunnilla. Taas tuli todistettua, että noudatan hyvin periaatetta ”Älkää tehkö niin kuin minä teen, tehkää niin kuin minä sanon”.

Nyt alkaa varpaita palella tässä tietokoneen ääressä niin, että taitaa olla parasta sujahtaa peiton alle lämmittelemään. Ei ihme, sillä mittari näyttää, että lattianrajassa lämpöä on 15 astetta... Vaikka just lomalla sanoin jollekin, että ihan lämmin on ollu kämpässä, taitaa sittenkin olla totta toinen puoli siinä sanonnassa, jonka kuulin mun kämppikeltä Ranskassa asuessani: ”Täällähän on kylmä kuin puolalaisessa kerrostalossa!”

Onneksi ostin Helsinki-Vantaan lentokentältä lämmikettä: luvassa minttukaakaota iltapalaksi ja sitten painun pehkuihin. Dobra noc!

Ei kommentteja: